کد خبر: ۸۸۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 29 July 2020

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، بخش لوداب با 128 روستا در130 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که آخرین روستای این بخش با مرکز استان نزدیک به 4 ساعت مسافت دارد.

آخرین روستای بخش لوداب با مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تنها 130 کیلومتر مسافت دارد ولی به دلیل نامناسب بودن راه ارتباطی و سنگ و لاخی بوده بیش نزدیک به 4 ساعت به طول می‌انجامد.

جمال روحانی بخشدار لوداب می‌گوید: 30 روستای این بخش از نعمت آب شرب پایدار محروم هستند به گونه‌ای که در هر شبانه روز تنها چند ساعتی شاهد وجود آب در شبکه هستند و بعد از آن دیگر خبری از آب نیست.

وی با اشاره به اینکه آب شرب اهالی برخی روستاها به سختی و با مشقت تامین می‌شود، افزود: مردم آب مورد نیاز خود را در دبه‌های 4، 10 و 20 لیتری ذخیره می‌کنند که این نیز خود مشکلاتی را به همراه دارد.

روحانی ابراز کرد: 70 درصد جمعیت بخش لوداب تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد خمینی(ره) و بهزیستی هستند که یکی از مهمترین مشکلات آنان بیکاری و درخواست اشتغال دارند.

وی نبود اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه را از مهمترین مشکلات روستاهای بخش لوداب بویراحمد عنوان کرد و ادامه داد: در توزیع اعتبارات این بخش محروم مورد بی مهری قرار گرفت زیرا در اعتبارات امسال بنا بر این شد که دیگر از تعریف پروژه‌های جدید خبری نباشد و تنها پروژه‌های نمیه تمام را در اولویت قرار دهند در حالی در لوداب پروژه نیمه تمام نداریم.

روحانی با اشاره به وجود 14 مدرسه استیجاری در خانه‌های کاه و گلی بخش لوداب، یادآور شد: راه ارتباطی روستاهای تنگ یار و دلی‌تا وضعیت نامناسبی دارد در حالی برای رفتن به گلزار دو شهید این روستاها با مشکل روبه‌رو هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار